امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

5 عنصر مهم در دکوراسیون داخلی
نویسنده : ناصر تاریخ : سه شنبه 28 خرداد 1398

دکوراسیون داخلی یکی از حرفه های مهم برای انواع ساختمان ها می باشد و به نوعی دکوراسیون داخلی خونه ی شما بیانگر شخصیت و حتی نوع نگرش شما به جهان پیرامونتون هستش، برای اینکه بتونید به درک بهتری از این حرفه و هنر دست پیدا کنید آرتام دکور این مقاله را برای شما تهیه کرده تا با عناصر مهم در دکوراسیون داخلی بیشتر آشنا شوید.

 

محیط

یکی از مهم ترین عناصر دکوراسیون داخلی محیط  می باشد و نقش اساسی در طرح ریزی برای نوع و سبک دکوراسیون داخلی را بازی میکند. طراحان دکوراسیون داخلی برای پیاده سازی طرح مورد نظر خود ابتدا به فضای داخلی ساختمان توجه میکنند. فضای داخلی با توجه به زمین و دیوارها تفکیک میشوند و نسبت ارتفاع سقف و ابعاد دیوارها المان های مهم برای طراحی دکوراسیون هستند.

 محیط دکوراسیون داخلی

خطوط

خطوط باعث شکل دهی و مشخص شدن قالب محیط میشوند، خطوط صاف در هماهنگیه  و عناصر دکوراسیون بسیار مهم هستند، خطوط افقی و عمودی و انواع خطوط دینامیک باعث کاریزماتیک شدن محیط میشوند و از خطوط افقی میشه به شکل هندسی که در میز و صندلی ها و یا تخت خواب ها دیده میشود اشاره کرد. پنجره ها و درب ها هم مثالهایی از خطوط عمودی هستند. خطوط افقی احساس آرامش و امنیت را به محیط اضافه میکنند در حالی که خطوط عمودی حس آزادی و تجربه ی طبیعی را به محیط می بخشند. و خطوط  دینامیکی باعث ایجاد حس دراماتیک میشوند. یک طراح دکوراسیون داخلی همیشه باید نسبت استفاده از این خطوط را در محیط مد نظر داشته باشد.    

 خطوط در دکوراسیون داخلی

قالب یا فرم

به طور کلی فرم به معنای اشکال هندسی در خانه می باشد، فرم فضای داخلی با ترکیبی از چند شکل هندسی به وجود میاد که با درنظر گرفتن مواردی مثل رنگ و الگو ها باعث به وجود اومدن هماهنگی در فضای داخلی میشه. قالب داخلی به دو دسته ی باز و بسته تقسیم می شوند ، قالب باز به اون دسته فضاهای گفته میشه که دید بازی به داخل دارند و قالب بسته هم اون دسته از فضاهایی هستند که دید داخلی آنها با تیغه یا پارتیشن بسته شده است. درک درست از خطوط و محیط باعث ایجاد قالب مناسب برای خونه میشود.

فرم و قالب در دکوراسیون داخلی

نور

نور و نور پردازی نور عنصری است که با آن دیدن اشیاء ممکن می شود. نور می تواند ریتم خلاقانه ای به یک فضای داخلی ببخشد. بدون نور، نه فرم را احساس می توان کرد، نه رنگ را و نه بافت را. نورپردازی در یک فضای داخلی پیامدهای مهمی در بردارد. چه بسا نورپردازی مناسب یک فضا آن فضا را خوشایند و چشم نواز کند. نورپردازی در کنار ابعاد زیباشناختی، بعد عملکردی هم دارد. نور مناسب در طول شب در یک فضای داخلی می تواند حس محدود بودن یا ابهام و هراس را بر طرف کند. نور مناسب یک اتاق حتی می تواند چهره آدمی را گرم و صمیمی کند.

 نور در دکوراسیون

رنگ

زمان زیادی است که مورد مطالعه دانشمندان ، هنرمندان و طراحان قراردارد.رنگ در دکوراسیون علاوه بر عملکرد فیزیکی ، ممکن است موضوعی کاملا ذهنی باشد. به صورتی که هر فرد به رنگ های که تعلق خاطر دارد ، زمان یا مکان خاصی را به آن یادآوری کند یا ویژگی های خاصی از احساسات را برای فرد تداعی می نماید .با توجه به اینکه جایگاه رنگ در دکوراسیون به قوانین و ایده های ساده غیر ممکن و سخت است ،اما پیچیدگی های کاربردی آن در یک فضا ، شالوده بوجود آوردن یک طرح داخلی موفق و با کیفیت است.بنابراین طراحان داخلی باید با ویژگی های رنگ و چگونگی عملکرد و تاثیر آن را به عنوان عامل تمرکز و سازماندهی در فضا بیاموزند و در پروژه های حرفه ای خود به صورت صحیح و علمی به کار ببرند.

 رنگ در دکوراسیون داخلی



:: برچسب‌ها: کاغذ_دیواری_نانوون, دکوراسیون, رکوراسیون_داخلی, طراحی_داخلی , چیدمان,

نکاتی برای دکوراسیون داخلی منزل
نویسنده : ناصر تاریخ : یک شنبه 19 خرداد 1398

چیدمان لوازم منزل هنری است که طی گذر زمان و کسب تجربه از مشاهدات به وجود میاد و این یه پروسه ی زمانبر است برای همین آرتام دکور چکیده ای از تجربیات خود را برای کسانی به دکوراسیون داخلی منزل علاقمند هستن به اشتراک گذاشته است تا باخواندن این مقاله از اصول اولیه و مهم در چیدمان دکوراسیون برای خانه ی خود استفاده کنند. 

 

قرارگیری وسایل در دکوراسیون به صورت متقارن

خانه هایی که از دکوراسیون متقارن در فضای داخلی خود استفاده می کنند، مهمولا حالتی رسمی تر داشته و علت این موضوع هم این است که تقارن، به فضا رسمیت می بخشد. مثلا اگر روی یک دیوار تابلویی نصب کرده اید، روی دیوار مقابل نیز همین اتفاق افتاده باشد و این تقارن بیشتر در اتاق پذیرایی قابل مشاهده است. خانه هایی که دکوراسیون آن ها متقارن نیست، معمولا صمیمی تر و خودمانی تر هستند.

 

تقارن دی چیدمان

چیدمان لوازم خانه

هنگام چینش دکوراسیون خانه تان، راحتی افرادی مهم ترین ملاکی است که باید در نظر داشته باشید. کارهای مختلفی در راستای رسیدن به محیطی راحت و مدرن وجود دارد. برای مثال، اطمینان حاصل کنید که سبک مبلمان، اندازه آن و شیوه قرار گیری آن متناسب با افراد خانه است. اگر خانواده ای شلوغ دارید و فرزندان شما در طول ریز در فضای منزل وقت زیادی را می گذرانند، مبل راحتی با اندازه بزرگ بهترین ایده است. همچنین می توانید کنار مبلمان خود یک میز قرار داده و روی این میز وسایل مختلفی را قرار دهید.

 

چیدمان لوازم خانه

فاصله ی لوازم از یکدیگر

برای اینکه راحتی در رفت آمد توی خونه را فراهم کنید به فاصله ی بین مبلمان و میز و دیوار ها باید توجه داشته باشید، چیدمان باید به نحوی باشه که کمترین برخورد را داشته باشد و از قرار دادن عسلی ها یا صندلی در مسیر های رفت و آمد جلوگیری بشه، در همین حین باید به فاصله ی بین مبل ها از میز وسط پذیرایی دقت شود تا برای قراردادن و برداشتن وسایل و یا لیوان چای کمترین زحمت را برای خود و میهمان ها در پی داشته باشه. 

 

چیدمان لوازم خانه

 

نور پردازی در محیط

تاثیر نور پردازی توی برجسته کردن قسمت های خونه انکار ناپذیره به طوری که با استفاده از چند لامپ و آباژور میتونید چشم انداز زیبایی توی خونه به وجود بیارید، میزان استفاده از نور ها با طیف سرد و گرم بسته به میزان وقتی که در محیط می گذرونید و یا روحیه ی شما داره و معمولا نور های سرد در آشپزخانه ها و نور های گرم در نشیمن و یا اتاق خواب استفاده میشوند و دلیل این که چرا نور ها در این محیط ها استفاده میشن به طور خلاصه بر میگرده به روانشناسی و خلق و خویی که این یور ها در انسان به وجود میارن.

 

نور در دکوراسیون



:: برچسب‌ها: کاغذ_دیواری_نانوون, دکوراسیون, رکوراسیون_داخلی, طراحی_داخلی , چیدمان,


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.